Reset filter x


Når din pakke er afsendt, modtager du et tracking nummer pr. email, sendt til den e-mail adresse der er brugt under bestillingen. 

Via dit  trackingnummer kan du følge din pakke, fra den er pakket og sendt til den er endeligt leveret. GLS arbejder typisk med 3 stadier:

  1. Depot
    Pakken er til opbevaring/håndtering på et depot - typisk leveringstid er førstkommende hverdag.
  2. Under levering
    Pakken er på en bil, ude til levering - typisk vil pakken bliver leveret samme dag.
  3. Leveret
    Angiver at GLS har leveret pakken,  enten på en modtager adresse eller i den valgte pakkeshop.
    - er pakken leveret til en pakkeshop, så vil det også fremgå om pakken er afhentet, eller klar til afhentning!

Leveringstiden i Danmark, er typisk 1 dag og pakker sendes og leveres fra hverdag til hverdag. Undtaget for denne regel er ikke brofaste Ø'er som Bornhold og Anholt, hvor leveringstiden er 1-2 hverdage.


- Pakker til Privatadresser omdeles mandag til fredag**

- Pakker til Erhvervsadresser omdeles mandag til fredag**

- Pakker til pakkeshops omdeles mandag til lørdag**


Vil du vide mere om levering, og mulighederne for levering uden for Danmark, så kig her

Vi trækker først pengene for din ordre, når den er afsluttet og afsendt fra vores lager eller lagt klar til afhentning i butikken.

Ja naturligvis, indtil din ordre er pakket og sendt, kan du altid annullere din ordre. Det kræver at du kan oplyse ordrenr. og mailadresse oplyst ved oprindelig bestilling. 

Når vi har pakket din ordre færdig, er det ikke længere muligt at annullere. 

Ønsker du ikke længere at modtage ordren, skal du blot benytte dig af returretten. Det er ikke nok at nægte modtagelse af pakken.

Som udgangspunkt, og i langt de fleste tilfælde, håndterer vi din returpakke inden for 1 -  2 uger. 

Men desværre oplever vi, at der er en række faktorer, som kan være med til at forsinke returhåndteringen og dermed krediteringen af returnerede varer væsentligt.

Den største forsinkelse oplever vi, når ordrer er betalt med enten VISA Electron eller Mastercard Debit. Ingen af disse korttyper er kreditkort i traditionel forstand og ofte er brugeren af disse kort ikke opmærksomme på hvilke betingelser som gælder.

Eksempelvis beholder både VISA Electron & Mastercard Debit refunderede beløb til udgangen af måneden før de overføres til kortholders konto. Så når vi kreditere en returneret varer den 6. så skal modtager alligevel vente til udgangen af måneden før pengene er til rådighed på kontoen.

En anden væsentlig faktor til forsinket kreditering er manglende dokumentation ved returnering. Varer returneret uden information om hverken afsender eller oprindeligt ordrenummer kan af gode grunde slet ikke håndteres. 

Ja, din ordre bliver leveret samlet, uanset om du har bestilt 2, 8 eller 28 forskellige varer. 

alle varer der tilbydes på www.festtema.dk

er registreret som lagervare i Skovlunde og sendes samlet. Skulle der mod forventning, alligevel være fejl, kontakter vi dig hurtigst muligt, så vi i fællesskab kan finde den løsning der passer dig bedst.

Som udgangspunkt vil vi altid gerne forsøge at imødekomme dit ønske om at ændre på din ordre. 

Har du ønsker om at ændre på en eksisterende ordre, så vil den bedste fremgangsmåde være, at kontakte os telefonisk. Udenfor almindelig telefontid (hverdage mellem 10.00 - 16.00) kan du med fordel bruge vores kontaktformular.  Men du skal være opmærksom på at ændring af en eksisterende ordre kan medføre forlængelse af leveringstiden.

Når vi er gået i gang med at plukke din ordre, så er det ikke længere muligt at ændre på ordren. Har du allerede modtager en mail med besked om at ordren er pakket og sent  - så er der slet ingen grund til at kontakte os vedr. en ønsket ændring, for så er det 100% sikkert for sent at ændre.

Vi forbeholder os i øvrigt ret til at afvise ændringer af ordre i vores højsæsoner omkring Fastelavn, Sidste Skoledag og til Halloween.

Som udgangspunkt bliver alle pakker leveret med GLS. 


Vi gør også brug af vores egen vogn & chauffør, men det er typisk for større leverancer og især til leveringer i forbindelse med events og arrangementer hvor leveringstid og sted stiller større krav til fleksibilitet.

Vi leverer også med Postnord, men det er primært til Internationale forsendelser og altid når det handler om levering til Grønland, Island & Færøerne.

Normal levering er fra dag til dag med GLS, men ikke i weekender og på helligdage.
Dog leverer GLS pakker til åbne pakkeshops om lørdagen.

Alle varer, som kan bestilles her på shoppen, er lagervarer i Skovlunde og kan i princippet leveres øjeblikkeligt. Så den hurtigste leveringsform er; at købe varerne i butikken i Skovlunde.

Du kan med fordel starte med at kigge under uønsket mails. 
Har du fortsat intet modtaget, så ræk ud til os på tlf. eller info@festtema.dk

Det første du skal gøre er, at registrere brugen af returretten og det gør du her, via; FESTTEMA' returportal,

Det eneste, du skal bruge, er ordrenummeret, som du finder i din ordrebekræftelse sendt på e-mail og den e-mailadresse, der blev brugt, da du lavede din ordre.

Herefter har du 30 dage til at sende pakken med returvare tilbage til os.

Ja!

Festtema tilbyder også "Click & Collect". Vi kalder det bare for "afhentning", fordi du selv afhenter dine varer i Skovlunde.

Ordrer, der skal afhentes i Skovlunde, pakkes efter samme princip, som ordrer der skal sendes og kan typisk hentes samme hverdag, som de er bestilt, hvis ordren er modtaget inden kl. 13.00.

Ordrer til afhentning, der er modtaget efter kl. 13.00, i weekenden eller på helligdage, kan afhentes førstkommende hverdag efter kl. 13.00.

Ja!

Festtema leverer naturligvis også til Island, Grønland og Færøerne.

Til adresser på Grønland, Island og Færøerne leveres med Postnord, og den angivne pris, som oplyses ved bestilling, tager automatisk udgangspunkt i forsendelse med Fly.

Leveringstiden med Postnord er typisk:

  • Færøerne: 3 hverdage + toldbehandling
  • Grønland: 5-7 hverdage
  • Island: 3-4 hverdag + toldbehandling

Nej!

Festtema giver ikke garanti på leveringstiden, da denne udføres af 3. part. 

Ja, der kan tilkomme gebyrer på enkelte ydelser og services, dog kun i følgende omfang:

Betaling med "Erhvervskort"

Alle betalinger med "erhvervskort/firmakort" pålægges det faktiske kortgebyr. Størrelsen på gebyret afhænger af kortudsteder og korttype.


Returvarer uden afsender

Håndtering af returvarer hvor der mangler information om oprindeligt ordrenummer pålægges et administrationsgebyr på kr.: 49,-


Kreditering via bank

Kreditering via bank, uanset årsag, pålægges et administrationsgebyr på kr.: 49,-


Manglende display materiale

Returvarer, der returneres uden displaymateriale pålægges et erstatningsgebyr på kr.: 75,-

Uafhentede forsendelser

Pakker der returneres af GLS, fordi liggetiden i pakkeshoppen er overskredet, pålægges et forsendelsesgebyr på min. kr. 75,-

Hos Festtema kan du betale med følgende kort og betalingsformer:

  • Dankort
  • VISA/ VISA Electron
  • Mastercard/ Marstercard debit
  • MobilePay
  • GooglePay
  • ApplePay
  • EAN Nummer
  • Bankoverførsel (Gælder kun B2B)

Bankoverførsel (gælder

Ja!

Betaling med EAN nummer forudsætter blot, at man handler som Erhvervskunde. Dette angives i toppen af check-out siden. Valget af betalingsform sker også i forbindelse med selv check-out processen.

Betaling med EAN-nummer er forbeholdt offentlige virksomheder og institutioner med et gyldigt EAN-nummer.

OBS: Kunder fra Københavns kommune, der betaler med EAN-nummer, skal desuden huske at angive bruger-ID sammen med gyldigt EAN-nummer.

Festtema ombytter ikke varer, der er købt Online!

I stedet opfordrer vi vores kunder til at benytte returretten, og så genbestille den eller de varer, som der ønskes ombyttet til.

Denne løsningsmodel sikrer ikke bare hurtigere gen-levering, men er også den eneste måde hvorpå vi kan sikre, at det, der er bestilt, også er tilgængeligt som lagervarer i det øjeblik, vi modtager en bestilling.

Varer købt online kan IKKE ombyttes i butikken, heller ikke ”bare” til en anden størrelse eller farve.

Online køb kan returneres i butikken, men krediteres via bogholderiet. Butikken kan IKKE udbetale tilgodehavende for returnerede varer, og værdien af disse kan IKKE modregnes et eventuelt nyt køb i butikken.

NEJ!

Varer, som er købt og betalt i butikken i Skovlunde skal også byttes/returneres fysisk i butikken og kan ikke sendes retur. Specifikke vilkår & betingelser for køb i butikken fremgår af kvitteringen.

Første skridt ved reklamation er ALTID at kontakte kundeservice, så vi kan sikre at sagen håndteres korrekt og klares hurtigst muligt. Kontakter du kundeservice, fremsendes en udførlig beskrivelse af, hvordan en reklamation klares nemmest og hurtigst for alle parter.

Du kan kontakte kundeservice døgnet rundt via kontaktformularen eller ringe til os på alle hverdage mellem kl. 10.00 - 16.00.

Der ydes 2 års reklamationsret på alle produkter i henhold til købeloven. Dette betyder, at du i tilfælde af en mangel ved varen enten kan få varen repareret, ombyttet, pengene tilbage eller afslag i prisen. 

Den endelige løsning afhænger af den konkrete situation og betinges af, at reklamationen er berettiget og ikke opstået som følge af fejlagtig brug eller anden skadevoldende adfærd. En eventuel fejl eller mangel skal i henhold til købeloven påberåbes inden for rimelig tid efter manglen viser sig. Det er din pligt at angive og såfremt det bliver forlangt, at vise hvordan fejlen eller manglen har ytret sig. 

Husk festtema er e-mærket, hvilket betyder at du som privatkunde, automatisk er dækket af e-mærkets Købebeskyttelse.

Ja!

Som udgangspunkt betaler du selv for returforsendelsen, men du kan købe en billig returfragt når du anmelder brugen af din returret.

Den billigste returfragt koster 49,- kr. og så kan du sende pakken via en GLS pakkeshop. Men du kan også vælge andre leverandører og services. Du kan naturligvis også vælge at sende ting retur som brevpost, men så skal du være opmærksom på at forsendelsen hverken er sporbar eller forsikret og det er dit ansvar at vi modtager forsendelsen.

Endelig kan du også vælge at overbringe dine returvarer selv. Det er gratis og kræver "bare", at du afleverer tingene i butikken Skovlunde indenfor butikkens åbningstid.

Ved personlig returnering af varer købt online skal du være opmærksom på, at vi modtager og kvitterer for modtagelsen af dine returvarer i butikken. Tilbagebetaling/ kreditering foregår dog altid via bogholderiet senest 14 dage efter modtagelsen og altid via samme betalingsform som ved det oprindelige køb.

Ja!

Som udgangspunkt har du altid 30 dages fuld returret, fra varen er leveret. 

Dog skal du være opmærksom på, at følgende varer IKKE kan returneres, hvis emballagen har været brudt:

  • Parykker
  • Oppustelige effekter 
  • Kontaktlinser 
  • Makeup 
  • Vipper 
  • Skæg 
  • Undertøj
  • Andre éngangsartikler 

Af hensyn til hygiejne og din tryghed som kunde, kan ovenstående produkter hverken returneres eller byttes hvis emballagen er brudt. 

Der findes ikke ret mange rabatkoder, der virker på festtema!

Som udgangspunkt arbejder vi ikke med rabatkoder. Når vi giver rabat er det som oftest knyttet op på brugerprofiler eller som en generel rabat (tilbud) som er synligt og ensartet for alle.

Alligevel dukker der løbende rabatkoder eller tilbud om rabatkoder op på diverse rabatsider og dealsites, som eksempelvis:Rabble.dk, Rabatkoder.com, Kampagnekode.info og e-rabatkode.dk.

Festtema.dk samarbejder ikke med disse sider og koderne er ubrugelige på festtema.dk

Udover kampagnerabatter gives der også volumenrabatter i forbindelse med køb af større mængder. Står du og skal købe stort ind, skal planlægge et event eller bestille mange af den samme vare, er du altid velkommen til at kontakte os.

Husk vi har adgang til mange flere varer end dem du ser Online. Vi eksponerer nemlig kun varer Online, hvis de er på lager lokalt i Skovlunde og kan levres fra dag til dag.

Ja!

Vi har mulighed for at tilbyde firmaaftaler/ rabataftaler, som løber over længere tid. Rabataftaler er typisk noget, vi indgår med Eventbureauer, Danseskoler og andre typer af virksomheder og organisationer som løbende har et behov for kostumer, udklædning, pynt & dekoration.

Er du interesseret i volumenrabat eller en løbende rabataftale, så kontakt kundeservice på info@festtema.dk eller ring på telefon 7020 3740 for at høre om vi kan gøre noget for dig.

Som kunde skal du være opmærksom på, at der gælder forskellige regler for varer købt i butikken og varer bestilt online. Varer købt i butikken er omfattet af salgsbetingelserne for detailhandel og IKKE de her på siden angivne salgsbetingelser for fjernhandel.


Særlige regler for varer købt i butikken i Skovlunde:

Returnering

Varer købt i butikken skal ALTID returneres ved personlig henvendelse i butikken og kan IKKE returneres pr. ”post”.

Husk at medbringe bon som dokumentation for køb, ved returnering

Vi oplever desværre, at butikkens kunder returnerer varer, som var de købt online, og vi kan ikke behandle disse.

  1. Vi kan ikke se oplysninger om kunden på en bon fra butikken.
  2. Vi kan ikke kreditere (tilbageføre penge) ud fra en bon.
  3. Du kan som kunde ikke afgive lovmæssig kvittering for modtagelse af kreditering.

Varer købt i butikken, som alligevel bliver returneret til os pr. post, opbevares i 14 dage, hvorefter varerne bortskaffes. Hvis pakken indeholder tydelig information om, hvem der har sendt pakken retur, inkl. kontakt oplysninger, så kontakter vi afsender, med henblik på at få sagen håndteret.

Vi bruger ikke ressourcer på at identificere ikke oplyste afsendere og sender ej heller varerne tilbage uden forudgående betaling af fragtomkostninger.

Dokumentation for køb

Skal du returnere eller reklamere over en vare købt i butikken i Skovlunde, skal du være opmærksom på, at vi forbeholder os ret til at afvise din henvendelse, hvis ikke du medbringer dokumentation for købet. Udelukkende original faktura for købet er gyldigt som dokumentation. Hverken dankortkvittering, eller kontoudtog accepteres som gældende.

Nej!

Det er kun muligt at bytte varer, hvis du har faktura eller en ordrebekræftelse, med tydelig angivelse af dit oprindelige ordrenummer.

Nej!

Det er kun muligt at starte en reklamationssag, hvis du har faktura eller en ordrebekræftelse, med tydelig angivelse af dit oprindelige ordrenummer.

I butikken i Skovlunde kan du betale med følgende:

  • Kontanter
  • Kort (VISA, Mastercard & Dankort)
  • MobilePay

Butikken i Skovlunde holder åbent fra tirsdag til fredag fra kl. 11 - 18, samt lørdage fra kl. 10 - 15.
Vi gør dermed opmærksom på at butikken er lukket mandag og søndag.

Nej!

Vi kan desværre ikke lægge varer til side, men du kan bestille varen Online og vælge "afhentning". Så bliver ordren pakket, og varen taget fra til afhentning. På den måde er du sikker på at varen er din og vi er sikre på at varen er solgt!


Når vi ikke kan lægge varer til side, uden at den er købt og betalt, så skyldes det to ting:

1 -System begrænsning:

Vi har valgt udelukkende, at vise varer Online, som er på lager og til salg. Så når en varer bare lægges "til side bag kassen" er den stadig til salg Online; både i Danmark, Sverige og Norge.

Sælges varen til en Online kunde, så har vi en juridisk forpligtelse overfor den betalende kunde. Hvilket betyder at varen som er lagt til side alligevel ikke er tilgængelig. Hvilket resultere i at minimum én kunde bliver skuffet.


2 - Den menneskelige faktor

Ikke alle vare som lægges til side bliver afhentet; en udfordring som er størst op til weekenden og i højsæsoner. Så selv om det kunne komme nogle kunder til gode, så resultere det også i varer som ikke bliver solgt og kunder der kører forgæves, fordi varen er synlig og til salg Online, men alligevel ikke tilgængelig fysisk.

Det kan godt virke lidt firkantet, men det er i virkeligheden meget enkelt og "begrænsningen" kan let omgås, ved at bestille varen Online.

JA! Hvis du handler for 495 kr., er fragten på os. 
Vi tilbyder gratis forsendelse til alle GLS pakkeshops. 
Du skal dog være opmærksom på, at I tilfælde af, du ønsker at returnere dele af din ordre, og ikke den fulde, fratrækker vi et fragtgebyr fra dit tilgodehavende.

En kvittering er din dokumentation for købet og en vigtig del af vores returneringspolitik. Den hjælper os med hurtigt og præcist at finde oplysninger om din vare, pris og købsdato, så vi kan håndtere din returnering effektivt. 

Uden kvittering kan det være vanskeligt at bevise, at varen er købt hos os, hvilket kan forsinke processen eller gøre det umuligt at gennemføre en returnering. Derfor anbefaler vi altid, at du opbevarer din kvittering et sikkert sted, indtil du er sikker på, at du er tilfreds med dit køb.

Vi forstår, at det kan være praktisk at bytte dit onlinekøb i butikken, men vores online og fysisk butik har forskellige regnskaber. Derfor kan vi desværre ikke direkte bytte varer købt online i butikken. 

Du er dog meget velkommen til at tage dit onlinekøb med ud i butikken, hvis du ønsker at returnere det. Vi sørger for, at pengene sættes tilbage på det betalingskort, du brugte ved købet. Herefter kan du nemt købe den nye vare direkte i butikken. På den måde kan vi sikre en smidig proces for både dig og os.

Når du ønsker at få pengene tilbage for en vare købt i vores butik, er det nødvendigt, at du henvender dig personligt i butikken. Det skyldes, at tilbagebetaling skal ske via den samme betalingsmetode, som blev anvendt ved købet. 

For at kunne gennemføre dette korrekt kræver det adgang til butikkens kassesystem, som kun er tilgængeligt i butikken.
Vi gør det for at sikre, at tilbagebetalingen sker hurtigt, korrekt og i overensstemmelse med gældende regler.

Check leveringstiden til din adresse, indtast det postnummer pakken skal leveres til

Normal leveringstid til er

Leveringstiden er GLS’ normale leveringstid til det oplyste postnummer.

Kundeservice

Kategorier der matcher din søgning